Aleja prinaša nove čase trgovskih centrov v Sloveniji

Z odprtjem Aleja nakupovalnega središča Ljubljana Šiška bodo slovenski trgovski centri najverjetneje stopili v novo obdobje. Aleja je namreč zasnovana v skladu z najnovejšimi trendi, katerim stari trgovski centri težko sledijo.

Novega večjega trgovskega centra (mall) ni bilo v Sloveniji zgrajenega že kar nekaj let, načrtuje se sicer še širitev centra Supernova na Rudniku v Ljubljani. Naložba v trgovski center Spar Šiška, ki je dobil ime Aleja, je ocenjena na 150 milijonov evrov, v njem bo kar 700 delovnih mest, razprostiral pa se bo na 32.000 m2. Investitor SES Slovenija napoveduje kar nekaj za naše kraje novih vsebin, ki jih bo omogočal povsem nov objekt. Na zeleni strehi bo veliko ponudbe za preživljanje prostega časa, restavracije bodo imele prijeten ambient, pred zgradbo bo krožni poligon za pumptruck, največja pokrita kolesarnica v Sloveniji...

Vse se spreminja

Trgovina na drobno se zdaj v svetu predvsem zaradi spletne prodaje hitro spreminja, zato se opazno spreminjajo tudi trgovski centri. Aleja trgovine seveda morajo biti drugačne, boljše od konkurence, saj bodo še povečale konkurenco na trgu. Še posebej, ker ima Aleja odlično lokacijo na križišču ljubljanske obvoznice v Šiški, številni drugi centri so slabše dostopni in tudi nimajo tako dobrega zaledja bližnih stanovalcev. Ta je verjetno tudi glavni razlog, da je investitor vztrajal v projektu. Ko ga je pred desetletjem začel, so bile razmere precej drugačne. Na pomisleke mnogih, da imamo v Sloveniji že tako preveč trgovin, mi je pred leti dober poznavalec trgovine odgovoril, da dokler ne propade eden večjih trgovskih centrov, se še lahko odpirajo nove trgovine.

Prihodnost

Kaj bo konkretno ponujala Aleja nakupovalno središče Ljubljana Šiška, počakajmo še slab mesec do njene odtvoritve. Kaj pa Američani v naslednjih desetih letih pričakujejo od centrov, v katerih kupujejo:

37% jih pričakuje nove trgovce (blagovne znamke) z izvirno ponudbo,

33% si jih želi več vsebine za preživljanje prostega časa in restavracij,

16% pa pričakuje različno namembnost prostorov, v katerih bodo tudi pisarne in stanovanja.

vir: raziskava JLL 2019

Kratkoročni najemi

Analitiki JLL lastnikom oziroma upravljalcem nakupovalnih centrov svetujejo, da naj preučijo modele kratkoročnih najemov. Vse več je namreč najemnikov, ki si ne želijo dolgoročnega najema, za kar so pripravljeni plačati tudi višjo najemnino. Nekateri trgovci bi imeli le razstavni prostor, torej je dobro imeti fleksibilne prostore (opremo) in tlorise, ki jih je mogoče hitro spreminjati.

Chef, zeleno, zdravstvo, pisarne...

V delu centra, kjer je ponudba hrane, ni dovolj, da so le restavracije, zaželjen je še denimo studio za kuhanje chef-ov, da obiskovalci lahko dobijo tudi drugačno izkušnjo s kulinariko.
Kar zadeva preživljanja prostega časa mora biti prostor za predstave, sodoben kino, možnosti rekreacije, čim več ponudbe za družine oziroma otroke. Pomembne so zelene površine, čim večji naravni vrt, ekološko usmerjeni obiskovalci so naklonjeni tudi ponudbi share economy, torej izposojanja določenih dobrin. V trgovskih centrih je vse več ponudnikov zdravstvenih storitev, pisarniških prostorov (coworking). Nenazadnje ne gre pozabiti tudi na priložnost oziroma prostor, kjer obiskovalci lahko naredijo dober selfi.

Aleja nakupovalno središče Ljubljana Šiška 30 dni pred odprtjem. foto: blogPROSTOR.si

Preberi tudi:
Enostaven najem pisarn
Prihodnost poslovnih nepremičnin je fleksibilnost
Trg poslovnih nepremičnin v letu 2018
Kaj se bo v Ljubljani gradilo v prihodnjih letih
V gradbenih pogodbah bodite partnerji
V trgovskih centrih bomo najraje dobro jedli