Avtomobili bodo spet stresli nepremičnine

Kar zadeva samovozeča vozila je vprašljivo le to, kdaj jih bo veliko, medtem ko so posledice za poslovne nepremičnine precej bolj predvidljive. Četudi bo do njihove uveljavitve potrebnih deset ali 20 let, to za investitorje v nepremičnine ni posebna tolažba, saj se nepremičnine gradijo za precej daljše obdobje.

Če naj bi se po nekaterih napovedih do leta 2030 število lastnikov avtomobilov zmanjšalo za 80 odstotkov, prevoz z električnimi avtomobili, ki bi si jih delili, pa naj bi bil štirikrat do desetkrat cenejši od lastništva avtomobila, potem bomo imeli občutno manj vozil na cestah. V središčih mest bo vse več površin za pešce in temu se bodo morala prilagoditi tudi pritličja nepremičnin (več bo trgovin, restavracij).
V kaj spremeniti garažne hiše
Seveda bo potrebnih bistveno manj parkirišč in investitorji v garažne hiše v ZDA že načrtujejo takšne garažne hiše, ki se jih bo lahko spremenilo v skladišča, trgovine ali druge dejavnosti, ki rabijo velik prostor. Podobno je z garažami, ki jim imajo poslovne stavbe. Te lastnikom prinesejo okoli 10 odstotkov prihodkov od najemnin, zato morajo ravno tako razmisliti, kaj bodo s temi prostori, če se bo povpraševanje po parkirnih prostorih bistveno zmanjšalo. Dobra stran manjšega števila avtomobilov zaposlenih je, da parkirišča ne bodo več ozko grlo poslovnih stavb.
Višja skladišča
Med vsemi poslovnimi nepremičninami bodo najbolj na udaru skladišča oziroma logistika, saj se bodo zapletle tudi transportne poti. Zaradi avtomatiziranih procesov bodo skladišča precej višja, potrebovala pa bodo precej manj manipulativnih površin. Družba Zenith Aviation je s sodobnim skladiščenjem pri isti količini blaga tloris skladišča zmanjšala za 60 odstotkov. kaj se dogaja z logistiko pišem tudi v članku E-commerce orje po logistiki.
Trgovski centri za skladišča
Samovozečim vozilom ne bodo pobegnile niti trgovine. Spletne trgovine bodo s samovozečimi vozili rešile še svoj zadnji problem, dostavo, ki jim predstavlja 30 odstotkov vseh stroškov. Amazon že nekaj časa za zaključek dostave preizkuša tudi drone. Za spletne trgovine bodo tako bolj kot trgovski centri zanimive manjše trgovine (Amazon je kupil trgovsko verigo Whole Foods), slabši centri pa naj bi se spreminjali v manjše distribucijske centre. Trgovski centri imajo okoli sebe ogromna parkirišča, ki ne bodo več potrebna, saj se bodo obiskovalci na taxi način pripeljali do vhoda in tako tudi odšli. Parkirišča bodo tako priložnost za poslovne stavbe, hotele...
V raziskavi ameriške družbe Transwestrn so še prepričani, da bodo samo vozeči avtomobili imeli tako velike posledice za nepremičnine, kot jih je imela avtomobilizacija družbe.
Koncepti električnih vozil od Toyote.