Spletna trgovina orje po logistiki

E-commerce sili logistiko (skladišča) vse bližje potrošnikom, saj ti želijo imeti kupljene dobrine tako rekoč takoj. Prej jih dostaviš, boljši spletni trgovec si - Amazon ima ponekod že dvourno dostavo. 

Dostava blaga potrošnikom v zadnji milji, kot temu rečejo Američani, za logiste predstavlja velik izziv. Distribucijski center je namreč treba imeti tudi v samem mestu, kjer je cena nepremičnine seveda visoka. K "sreči" se zdaj zapirajo slabši trgovski centri, ki jih prevzemajo logisti.

Storitve za potrošnike

Tudi sicer se logistika zaradi demografskih gibanj, prometa, digitalizacije hitro spreminja. Skladišča niso več le skladišča, temveč prevzemajo tudi določene storitve, ki jih zahtevajo kupci blaga (reklamacije, svetovanje strankam). Proizvajalci ne izdvojijo iz svojega poslovanja le logistiko, sledi jim tudi ves IT, ki je povezan z obdelovanjem podatkov distribucije blaga.

Nefleksibilna lastna skladišča

V preteklosti so številna podjetja gradila svoja lastna skladišča, kar velja tudi za večino slovenskih podjetij. V prihodnosti bo takšnih primerov bistveno manj. Tovarniška skladišča so namreč strogo namenska in neprilagodljiva za moderne preskrbne verige. V novih distribucijskih centrih je že sam prostor prilagodljiv (prostornina posameznih delov se lahko hitro spreminja, veliko in različnih nakladalnih ramp), poleg tega je zelo raznovrstna ročnost najema, manipulacijska tehnologija, vse skupaj pa zaokroži sodoben IT.
Takšen sodoben logističen center se pri nas zdaj gradi na Brniku, kjer bo med drugim farmacevtska družba Novartis zaupala logistiko zunanjemu logističnemu podjetju, četudi gre za skladiščno zahtevne proizvode.


 
 Ker je zemlja blizu ali kar v samih mestih draga, so rešitev visoka skladišča. Prvo takšno v Seattlu razvija tudi družba Prologis.