Ali prodati poslovne prostore na dražbi

Na dražbi prodajte poslovne prostore, za katere je že veliko zanimanja in potencialnih kupcev, in ne takšne, ki jih ne morete prodati na običajen način.

Za dražbo so primerni poslovni prostori (pisarne, lokali, skladišče...), ki ustrezajo številnim podjetjem. Za posebne poslovne nepremičnine, ki so bile zgrajene za specifično dejavnost ali proizvodnjo, dražbe niso smiselne. Ravno tako ne za prostore, ki so v oddaljenih krajih. Čeprav imajo dražbene hiše močnejši marketing, kot ga običajno dosežejo prodajalci sami, ta ne bo pripeljal dodatne kupce. Takšne nepremičnine je treba prodajati z usmerjenim marketingom ("ročno" poiskati potencialne kupce).

Skrivne prodaje je težko skriti

Številna podjetja (razni hoteli, restavracije) se bojijo javno prodajati poslovne prostore, saj se bojijo komentarjev, da zagotovo prodajajo zato, ker jim gre slabo. Tu je treba pretehtati, ali je skrivna prodaja resnično nujna, kajti dosežena cena bo nižja, in to verjetno kar precej.
Hkrati pa se v majhni Sloveniji hitro razve, še posebej med konkurenco, kaj je naprodaj. Govorice so običajno še slabše, kot je dejansko stanje. Poleg tega so letna poročila o poslovanju podjetij javna, zato se je težko skriti. Za prodajo poslovnih nepremičnin je torej treba imeti neko poslovno samozavest.

Iskrena prodaja

Seveda moramo imeti dejanski namen nepremičnino tudi prodati in ne jo le prodajati. Po optimalni ceni lahko to prek dražbe storimo hitreje kot po običajni poti. Kakšen mesec je potreben za marketinške aktivnosti, zatem pa zadostuje eno ali dvodnevno draženje. Ne iskreno prodajanje je ponavadi povezano z bankami, ki pritiskajo na dolžnika, slednji pa potem zavlačuje s prodajo, saj skuša poplačilo kredita rešiti na drugačen način.

Seveda elektronska dražba

Priporočam elektronsko dražbo (Unija Dražbe, e-dražbe), kajti klasične dražbe so se pri nas s predhodnimi dogovori med udeleženci precej izrodile. Elektronska dražba zagotavlja transparentnost (nevtralnost), dražitelji se med seboj ne poznajo, ne vedo koliko jih sploh sodeluje na dražbi, odvija se avtomatsko glede na razpisne pogoje. Možne so različne tehnike draženja, višanje izklicne cene, spuščanje, kombinacija obeh. Primera tudij dražb sta Ten-X Commercial in Tranzon

Stroški nič višji

Prodajalec poslovnih prostorov ne bo imel sicer z dražbo nič večje stroške, kot ti znašajo pri nepremičninski agenciji. Provizija slednjih po zakonu ne sme preseči 4 odstotke.

Škoda slabega ugleda

Škoda, da imajo dražbe pri nas slab prizvok, saj se jih povezuje s stečajnimi postopki - dražbe stečajnih upraviteljev so pač daleč najbolj znane. K sreči so se zvečine izpele, saj ugodnih nakupov praktično ni več, poleg tega pohaja zaloga nasedlih nepremičninskih projektov iz zadnje krize. Marsikateri prodajalec bi na elektronski dražbi dosegel višjo ceno in miren spanec, da se dražje ni dalo prodati.

Prihodnost so elektronske dražbe (foto: Pixabey).