Za naše razmere velika trgovska zgodba, prihod trgovine Ikea v Ljubljano, se po dolgih letih zapletov počasi vendarle končuje. Zunanjost stavbe je končana, zaposlovanje je steklo, prve kupce pa je pričakovati v začetku prihodnjega leta.
Čeprav je bilo od vsega začetka jasno, kako bo izgledal rumeno moder kvader, je zdaj, ko je zgrajen, marsikdo razočaran. Odkar je bil projekt načrtovan, se je pač svet zaradi korona virusa nepričakovano hitro spremenil in slovenska Ikea je zdaj žal videti precej zastarela. Še posebej, ko spremljamo nove koncepte trgovin tega švedskega trgovskega velikana na Dunaju ali v Berlinu. Ti gredo v smeri razstavnih salonov in svetovanja kupcem, ki kupljeno dobijo naslednji dan na dom, in ne sprehajanju po sicer lepo urejenem skladišču in nabiranju artiklov. Tudi stavbe so arhitekturno neprimerno bolj zanimive in sodobne.
NASCAR parkirišče
V prvem primeru ni več potreben prihod v trgovino z avtom, kar povsem spremeni tudi samo nepremičnino, saj ni več potrebno ogromno parkirišče. Ravno slednje je v slovenskem primeru največje razočaranje, saj je ogromno asvalta, zelene krpice za drevese pa so res minimalne. Kot bi gledali film iz nekih prejšnjih časov. Glavni motiv je bilo število parkirnih mest, kot pri kakšnem parkirišču pred ameriškimi stadioni (dirkališču za dirke NASCAR), kamor se seveda vsi pripeljejo z avtom.
Če že ni v konceptu takšnega formata trgovine Ikea manjši park, klopca ali otroško igrišče na prostem, bi na parkirišču lahko bile vsaj označene poti ali prehodi za pešce. Tudi za kolesarje so le najosnovnejša stojala, brez nadstreška, o kakšni e-mobilnosti za zdaj tudi ni videti sledi. Trgovski center Aleja v Šiški v Ljubljani je res povsem druga zgodba, saj lahko kavo spiješ tudi pred njenim vhodom.
Poleti bo vroče
Kako se bodo ves ta asvalt, avtomobili in stavba s sončnimi celicami na strehi poleti greli, ni težko predvideti. BTC City sicer izhaja iz paviljonov skladišč, zato je tudi med najtoplejšimi deli mesta, vendar se trudijo, da bi ga čim bolj ozelenili in naredili prijaznega podnebju, pešcem in kolesarjem. Ikea je tu res velik korak nazaj, še posebej, ker sploh ni tako na obrobju mesta, kot so nekatere druge tovrstne njihove trgovine. Za večino Ljubljančanov je dosegljiva s kolesom, z javnim prometom je dobro povezana, v okolici se gradijo številna nova stanovanja, zato bi lahko bila bolj prijazna tudi do lokalnega prebivalstva.
Če bi zgradili vsaj garažno hišo, ne bi lahko le zmanjšali površino parkirišč, temveč bi izboljšali tudi nakupovalno izkušnjo svojim strankam. Zanimivo, da cena parcele ne (ni) upraviči(la) strošek gradnje garažne hiše. Tako pa bo v poletnih mesecih zlaganje robe v avto precej stresno opravilo.
Preberi tudi:
V trgovskih centrih bomo najraje dobro jedli
Trg poslovnih nepremičnin leta 2018