Intervju: Način, kako ljudje delajo, se je dramatično spremenil

Kratkoročni najemi pisarniških prostorov so v tujini v velikem razmahu, tako med velikimi podjetji, ki se na ta način prilagajajo obsegu dela in razmeram na trgu, kot freelancerjih, ki jih je vse več. In kakšne so razmere pri nas, odgovarja Samo Kraker, direktor Regus Slovenija. Regus je največji svetovni ponudnik prilagodljivih delovnih prostorov in je prisoten na skoraj 3.000 lokacijah v 120 državah.


Kako vi vidite razvoj tovrstne ponudbe poslovnih prostorov v Sloveniji? 
Podjetja se vse manj odločajo za klasične dolgoročne pogodbe o najemu in si želijo fleksibilnosti. Vsak dan podjetja ugotavljajo, da je polovica delovnih prostorov nezasedenih in so prazna. Današnje potrebe se vrtijo okoli fleksibilnosti, tako glede možnosti delovnega prostora kot tudi glede dolžine pogodbe. Podjetja si želijo izbiro delovnih prostorov, med katerimi lahko izbirajo, da bi lahko zaposleni opravljali različna dela. Želijo pa si tudi fleksibilne dolžine pogodbe, da lahko sproti prilagajajo potrebe po delovnih prostorih, ko se posel spreminja.

 
Katere so vaše najpogostejše stranke?
V Regusu prostore najemajo podjetja kot so Google, Toshiba, GlaxoSmithKline in še milijon drugih podjetij, ki pridejo v Regus, da bi jim pomagali pri lažjem poslovanju. Z našo podporo, podjetja pomagajo svojim zaposlenim, da lahko delajo kjerkoli in kadarkoli po svetu. S tem lahko zaposleni najbolje uporabijo svoj delovni čas, podjetja pa ne plačujejo stvari in prostora, katerega ne potrebujejo.
V Sloveniji je povprečna dolžina najemne pogodbe v Regusu šest mesecev, ki pa se ponavadi večkrat podaljšajo. Ta trenutek imamo približno polovico domačih in polovico tujih najemnikov, vendar gre pri tujih najemnikih v glavnem za korporacije, ki se odločajo za več pisarn, pri domačih pa v glavnem za manjše podjetnike, ki najemajo manjše pisarne ali coworking (skupno delo).

Zakaj se odločijo za takšno najemno razmerje, kaj jim je pomembno?
Najemniki pričakujejo predvsem čim večji nabor storitev: popolnoma opremljene pisarne, IT podporo, usposobljene ljudi, ki priskrbijo poslovne storitve, sobe za sestanke in vse, kar jim omogoča, da bi se osredotočili na svoje delo, medtem ko drugi skrbijo za delovni prostor. Nadalje je našim strankam zelo pomembna tudi oprema pisarn. Regus oblikuje okolje, prostore na način, ki združuje ljudi, jim omogoča povezovanje, mreženje in sodelovanje. Naša opremljenost omogoča uporabnikom, da so produktivni in da lahko naredijo kar največ. Prostor je prilagodljiv, da zadovolji potrebe vsake stranke.

Kakšni so trendi v tujini, kateri segment coworking prostorov najhitreje raste, v katero smer se razvija ponudba?
Po fleksibilnosti prostora, časa, stroškov, pa tudi socialnega povezovanja in skupnosti danes vlada veliko povpraševanje. Ljudje si želijo takojšnje mreže zanimivih ljudi in okolje skupnih pisarn omogoča, da se ljudje srečujejo in jih opolnomoči, da lahko usmerjajo lastno kariero. Ker se pri tem kariera in prosti čas pogosto prekrivata, bo deljeno delovno okolje nadaljevalo s podiranjem ovir med ljudmi.
Način, kako ljudje delajo, se je v zadnjih letih dramatično spremenilo in zato obstajajo potrebe po različnih možnostih delovnega prostora. Timski prostori omogočajo zaposlenim, da skupaj sodelujejo na projektih in skupno razmišljajo o idejah. Ti prostori pomagajo pri združevanju ljudi. V Regusu omogočamo različne delovne prostore, saj si tudi ljudje želijo delati na različne načine in tudi tehnologija omogoča timsko delo med ljudmi, ki so lahko tudi v manjših pisarnah. V tujini trenutno zelo narašča ponudba coworking prostorov, kjer se ljudje počutijo bolj “po domače”, pa hkrati produktivno. To jim omogočajo znamke, kot so denimo Spaces, No18, Basepoint, Signature, ki v Sloveniji trenutno še niso prisotne.

Regus pisarna v Ljubljani, vse pripravljeno za takojšnje delo. (foto: Regus)