Pisarna zraven postajališča BicikeLJ

Ko iskalec pisarniških prostorov v Ljubljani med kriteriji omeni, da naj bodo blizu postajališča za izposojo koles BicikeLJ, potem ugotoviš, da se disrupcija mobilnosti dejansko dogaja.

V ZDA je pred 40 leti polovica 16-letnikov že imela vozniško dovoljenje, danes je takšnih le še 25 odstotkov. Mladim je danes pomembno, če do delovnega mesta lahko pridejo peš, s kolesom in seveda javnim transportom. Nepremičnine, do katerih je mogoče priti po širokem pločniku, kolesarski stezi in so blizu postaje mestnega prometa, imajo višjo vrednost oziroma najemnino, pa naj gre za pisarno, stanovanje ali trgovino.

Štetje korakov

Mladim se očitno pridružujejo tudi starejši, ki imajo v Sloveniji seveda vsak svoj avto. Hkrati jih ima vse več tudi pametno uro (zapestnico) in beležijo, koliko korakov dnevno prehodijo. V vzponu je namreč tudi digital health in kdo ne bi rad živel sto let... Večina sicer še vedno govori, da se najprej naj uredi javni promet, potem pa bodo avto pustili doma, vendar je dejstvo, da se v Ljubljani najhitreje premikaš s kolesom. Točno veš, koliko časa rabiš od točke A do B, medtem ko pri avtomobilu nikoli ne veš, ali bo zastoj ali ne.

Nedvoumne številke

Predvsem trgovci se zavedajo, da jim postaja koles pripelje dodatne obiskovalce in sodelujejo pri njeni postavitvi. Očitno bodo k temu aktivneje morali pristopiti tudi drugi večji lastniki nepremičnin, kajti številke so nedvoumne. Ob koncu leta 2018 je bilo že 59 postaj BicikeLJ s 590 kolesi. Letos in prihodnje leto bo še 15 novih. BicikeLJ je lani zabeležili 1.094.144 izposoj koles in imel dobrih 37.000 aktivnih uporabnikov.
Za primerjavo, sistem Citybike na Dunaju ima 121 postaj in 1.500 koles, lani pa so zabeležili 1.005.992 izposoj. Torej smo imeli v Ljubljani z bistveno manj kolesi, kot jih imajo na Dunaju, skoraj 90.000 izposoj več. V povprečju je v Ljubljani vsako kolo uporabljeno kar osemkrat vsak dan, kar nas uvršča v vrh evropskih mest.

Jasna strategija Ljubljane

Vse prenove ulic v Ljubljani imajo jasno strategijo, ki v ospredje postavlja pešca in kolesarja. Točno to, kar zdaj v ZDA dviguje cene nepremičnin ob takšnih ulicah. Ljubljana  ima  zdaj skupno  okoli  260  kilometrov  urejenih  kolesarskih  poti, poleg  tega  je  kolesarjenje  dovoljeno  tudi  v  nasprotno smer na več kot 70 enosmernih ulicah. Njena sreča je, da je zaradi ravne lege zelo primerna za kolesarjenje.

Kaj pa parkirna mesta za kolesarje

Lastniki nepremičnin se bodo veliko več morali ukvarjati tudi s kolesarnicami, kmalu bodo to garažna mesta za kolesa. Naslonjala pred stavbo namreč ne bodo več dovolj. Kolesarjem bodo morali odstopiti parkirna mesta v garažah, pa jih naj za avtomobile še tako primanjkuje. Električna kolesa, ki pa so "kolesarska disrupcija", bodo potrebovala polnjenje in primerno varovanje. Dober primer sta bodoči dve najvišji stanovanjski stolpnici v Sloveniji ob Celovški cesti v Ljubljani, ki bosta imeli v garažni kleti prostora za kar 500 koles.

Postajališča BicikeLJ vplivajo na vrednost nepremičnin. foto: Petar Milošević


Preberite tudi:
Avtomobili bodo spet stresli nepremičnine
Coworking tudi na želežniški postaji
Kaj se bo v Ljubljani gradilo v prihodnjih letih