Ideologija zastojev na avtocesti

Kaj vam v poštni predal prinaša nova izdaja newsletterja Nepremičnine.


Zaradi posledic ideologije trajnostne mobilnosti bomo v 30 letih imeli 15 milijard evrov škode, poslabšano prometno varnost in nezadovoljstvo prebivalcev ob lokalnih cesta, na katere se preusmerja promet iz zastojev na avtocestah. Slovenske železnice namreč vsaj še 20 let ne bodo sposobne večje preusmeritve prometa iz cest, je na 20. Colloquium na Bledu povedal prometni strokovnjak Metod Di Batista (na sliki levo). Ker naj bi širše avtoceste le inducirale dodaten promet, je bilo zadnjih 15 let prepovedano omenjati tretji pas. Šele dolgi zastoji so zdaj politike premaknili iz »trajnostne mobilnosti«. 

Ekonomist Jože P. Damjan (na sliki desno) je predstavil koristi, ki jih ima Pomurje od avtoceste. Pred letom 2008 je rast dodane vrednosti v tej regiji zaostajala za povprečjem države za 1,6-odstotne točke, zdaj jo presega za 0,3 odstotne točke. Damjan je tudi izračunal, koliko izgubljamo zaradi neizgrajene tretje razvojne osi. Civilni inciativi je poleti uspelo razveljaviti gradbeno dovoljenje za južni del mimo Novega Mesta. Konkretno škodo, o kateri se redko govori, imajo tudi lastniki nepremičnin. 


 

Dvojčki na vasi in štiri pasovnica 

Pripravljen je osnutek zasnove Prostorskega plana Slovenije in eno od njegovih poglavij je tudi varstvo, prenova in razvoj naselij. Zgornja slika kaže »kategorizacijo« mest, po kateri so prva raven Ljubljana, Maribor in Koper. Zanimiv je slednji, da bo deležen takšne pozornosti. V naslednji kategoriji so Celje, Novo Mesto, Nova Gorica in Murska Sobota. Podrobnejšemu razvrščanju poseljenih območjih bo v novem planu namenjeno precej več pozornosti, da se nam ne bo dogajalo, da se bodo v vaseh gradili dvojčki, ali pa v malo večjih zaselkih bloki. 

Koncept prometne dostopnosti je na posvetu Ministrstva za naravne vire in prostor predstavil Gregor Pretnar, ki je uvodoma povedal, da če bomo nadaljevali s podobnimi projekti, kot je gradnja socialnih stanovanj v Lukovici, potem do Ljubljane ne bomo potrebovali le tri pasove avtoceste temveč štiri. Prometni cilji so sicer:

🔹 60-minutna Slovenija (čas vožnje po cesti do mesta prve ravni, po železnici med mesti prve ravni)

🔹 30-minutna regija (zagotavljanje dostopnosti do mest 2. in 3. ravni)

🔹 15-minutna lokalna središča (dostopnost do središč 4. ravni in drugih urbanih naselij).

"O takšnem prostorskem načrtu se mora razpravljati vsaj leto ali dve, kajti če z njim ne rešimo tudi vseh razvojnih dilem na ravni regij, potem nismo nič naredili," je na posvetu povedal minister Jože Novak.


  

POKROVITELJ

Preberite tudi:

Primerjava starih in novih stanovanj 

Cene novih stanovanj 

Kje se bodo gradila nova stanovanja 

Končno tudi dostopnejša stanovanja 

Med najdražjimi vilami v Ljubljani