Kakšni bodo poslovni prostori v prihodnje

Lastniki poslovnih nepremičnin si vse pogosteje zastavljajo vprašnje, kakšne storitve lahko ponudijo najemnikom, in ne le, koliko prostora jim lahko ponudijo.

Digitalizacija gospodarstva spreminja poslovne modele podjetij in delovno okolje zaposlenih. Vse manj je "rutiniranih delovnih mest" in vse več zaposlenih, od katerih se pričakuje ustvarjalnost in inovativnost. Velike centralne stavbe podjetij, v katerih so podjetja želela imeti vse zaposlene na istem kraju, se nadomeščajo z manjšimi poslovnimi prostori na večih lokacijah. Dolgoročni najemi poslovnih prostorov se umikajo prožnejšim oblikam, kratkoročnim najemom (dnevnim, tedenskim, mesečnim).
Novim razmeram se morajo prilagoditi tudi lastniki poslovnih stavb, ki se v ZDA srečujejo s težavami zasedenosti prostorov, saj zanavajo padec obnavljanja najemnih pogodb. Slednje jim podjetja odpovedujejo, ker rabijo drugačne poslovne prostore. Raje gredo v več manjših in vsebinsko mešane stavbe, v katerih niso zgolj pisarne.

Angažiranje najemnikov

Če so se najemodajalci doslej ukvarjali predvsem s polnjenjem prostorov in pobiranjem najemnin, zdaj stremijo k angažiranju najemnikov, grajenju njihove skupnosti, ponujanju dodatnih storitev, iskanju novih oblik monetizacije nepremičnine. Najemniki ne rabijo le dobrega ponudnika dostave hrane in servisne storitve za pisarniško delo. Zaposlenim je namreč mogoče ponuditi tudi številne storitve, ki jih osebno potrebujejo. 
Od tod tudi razne mobilne aplikacije, s katerimi najemodajalci najlažje ponujajo tovrstne storitve in spremljajo potrebe in zadovoljstvo najemnikov. Slednji denimo vidijo na telefonu vse novosti v stavbi in ponudbo storitev, hkrati pa imajo nenehen stik z najemodajalcem.

Hitro spreminjanje prostorov

Drugače se zdaj tudi gradi oziroma prenavlja poslovne prostore. Če je v preteklosti lastnik stavbe najel arhitekte, da so mu naredili lepe prostore, potem pa upravitelja zadolžil, da jih napolni, zdaj temu ni več tako. Najemniki imajo namreč glavno besedo, kakšni naj bodo prostori. Za to morajo biti že v osnovi tako projektirani, da jih je mogoče hitro spreminjati in prilagajati vsakokratnim najemnikom.
Ne zadostuje zgolj premikanje sten, prostori morajo omogočati video in avdio vsebino, organizacijo manjših dogodkov. Da podjetje po potrebi svoja delovna mesta spremeni v prostor, kjer lahko organizira predstavitev svojega produkta ali druženje s poslovnimi partnerji. Prostori morajo "podpirati" procese dela posameznega podjetja, kje zaposleni sodelujejo in delijo ideje in kje sledi njihova izvedba. Za prvo je živahen open space, za drugo pa so mirni manjši prostori.
Poslovne nepremičnine so se znašle v vrtincu povsem drugačnih potreb najemnikov, zato imajo stare poslovne stavbe tudi precejšnje težave s zasedenostjo. Pri nas so velike težave že s funkcionalnostjo prostorov, kaj šele bo, ko bodo tudi naše poslovne nepremičnine postale storitev in ne le prostor.

Preberite tudi:
Koliko pisarn zares rabite
Namesto dolgoročnih najemnikov kratkoročni
3 razlogi za uspeh coworking pisarn
Boj za dobre kadre je veliko lažji z modernimi pisarnami
Intervju: Z dobrimi pisarnami se produktivnost zveča tudi za 30 odstotkov 

foto: blogPROSTOR.si